زمان جاری : پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 - 12:01 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






تعداد بازدید 47
نویسنده پیام
magbot آفلاین



ارسال‌ها : 46
عضویت: 25 /7 /1397
50 دانشگاه برتر جهان برای علوم کامپیوتر
MAGBOT +
گذراندن رشته کامپیوتر از دانشگاههای برتر می تواند به فارغ التحصیلان امید کار کردن در شرکت هایی مانند اپل، گوگل و فیسبوک را بدهد.اما آیا با بهترین دانشگاههای کامیپوتر که می توانند کارفرمایان را تحت تاثیر قرار دهند آشنایی دارید!در این مطلب 50 دانشگاه کامپیوتر برتر جهان که در رتبه بندی برترین دانشگاههای جهان QS اعلام شده اند را معرفی می کنیم، این رتبه بندی بر اساس شهرت آکادمیک، شهرت کارفرما و تاثیر پژوهشی صورت گرفته و حداکثر امتیاز 100 در نظر گرفته شده است:
50. دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ- دارای غول های فناوری مانند هوآوی و Foxconn است، و در فصل تابستان دوره های کارآموزی خوبی برگزار می کند. این دانشگاه بخاطر دوره های سیستم های اطلاعاتی و علوم کامپیوتر در رتبه بندی QS امتیاز 74.1 را به دست آورده است.

49. دانشگاه شهر هنگ کنگ- هدف اصلی این دانشگاه دستیابی به آخرین پیشرفت ها در زمینه محاسبات ابری، یادگیری ماشینی و بیوانفورماتیک است. دوره های آموزشی این دانشگاه هم امتیاز 74.1 را کسب کرده است.

48. دانشگاه شیکاگو- با نرخ پذیرش 7.6 درصد باید بسیار باهوش باشید که وارد این دانشگاه شوید. امتیاز این دانشگاه در رتبه بندی 74.8 است.

47. دانشگاه میشیگان-دانشگاه میشیگان بیش از 63 میلیون دلار برای تامین بودجه تحقیقاتی خود در زمینه های مانند روبات های اخلاقی و طراحی به کمک کامپیوتراختصاص داده و در رتبه بندی QS امتیاز 75.1 را کسب کرده است.

46. دانشگاه ملی تایوان (NTU)-در سال حدود 8000 فارغ التحصیل از این دانشگاه بیرون می آیند و به امتیاز 76 رسیده است.

45. دانشگاه کالیفرنیا، سن دیه گو(UCSD)- در امتداد خط ساحلی اقیانوس آرام و 1200 جریبی زمین های جنگلی ساحلی است، و تمرکز آن بر روی هوش مصنوعی، سیستم های تعبیه، بینایی کامپیوتر است. و امتیاز آن 76.2 است.

44. دانشگاه جیائوتونگ شانگهای- در سال 1986 تاسیس شد و دارای گروههای تحقیقاتی قیو در زمینه علوم نظری کامپیوتر، سیستم های موازی و توزیع، شبکه های کامپیوتری؛ تعامل انسان و کامپیوتر، رمزنگاری و امنیت اطلاعات است. نمره این دانشگاه هم در رتبه بندی 76.2 است.

43. دانشگاه پلی تکنیک میلان- این دانشگاه به داشتن 74 پرفسور نامدار در بخش علم کامپیوتر و مهندسی افتخار می کند و در این رتبه بندی با امتیاز 76.3 در مکان چهل و س,م قرار گرفته است.

42. دانشگاه نیویورک (NYU) - بزرگترین دانشگاه اپل که معتقد است که علوم کامپیوتر پر از سوال های عمیق و زیبای فکری است و امتیاز 76.8 را دریافت کرد.

41. دانشگاه سیدنی - متمرکز بر زمینه هایی مانند برنامه های کاربردی و الگوریتمیک، محاسبات شرکتی، محاسبات انسان محور، برنامه های IT در زمینه مراقبت های بهداشتی است و امتیاز 76.9 را کسب کرده است.

40. دانشگاه ملی سئول- هدف آن کمک به دانشجویان برای دستیابی به کشف های علمی و نوآوری در تکنولوژی است و مانند دانشگاه سیدنی امتیاز 76.9 را به دست آورده است.

39. دانشگاه پنسیلوانیا - توسط بنیامین فرانکلین تاسیس شد و در رتبه بندی QS به امتیاز 77.2 رسیده است.

38. دانشگاه Yale-بخش علوم کامیپوتر این دانشگاه ارتباط نزدیکی با دانشکده های ریاضی و مهندسی آن دارد و بخاطر برگزاری دوره های خود امتیاز 77.7 را کسب کرده است.

37.دانشگاه فنی مونیخ-وارد شدن به این دانشگاه به مراتب سخت تر از بسیاری از دانشگاههای دیگر است و امتیاز کسب شده آن 77.9 می باشد.

36. موسسه پیشرفته علوم و فناوری KAIST در کره- دانشجویان این دانشگاه بر روی حل مسائل بشریت و سرویس های اطلاعاتی رمان کار می کنند و به امتیاز 77.9 دست یافته است.

35. دانشگاه نیوساوت ولز در استرالیا ( NUSW)- این دانشگاه دوره های بیوانفورماتیک، مهندسی کامپیوتر و نرم افزاری برای دانشجویان خود برگزار می کند وب خاطر این دوره ها امتیاز 78 را کسب کرده است.

34. دانشگاه تگزاس در Austin- در زمینه هایی مانند رباتیک، هوش مصنوعی و داده کاوی بسیار خوب عمل کرده و به امتیاز 79.2 رسیده است.

33. دانشگاه UCL لندن- دارای ارتباط قوی با استارتاپ های جدید هوش مصنوعی مانند DeepMind است و یکی از بهترین دانشکده های علوم کامپیوتر بریتانیا است و نمره 79.3 را در رتبه بندی QS به دست آورده است.

32. دانشگاه کلمبیا- این دانشگاه معورف نیویورک بخاطر دوره های روزنامه نگاری خود شناخته شده، اما در علوم کامپیوتر هم به پیشرفت های زیادی دست یافته و امتیاز 79.5 را به خود اختصاص داده است.

31. دانشگاه ملی استرالیا – این دانشگاه در کانبرا، پایتخت استرالیا واقع شده و تمرکز اصلی آن در زمینه محاسبات موازی، زبان های برنامه نویسی، مهندسی نرم افزار، علوم کامپیوتر نظری می باشد. این دانشگاه امتیاز 79.5 را کسب کرده است.

30. دانشگاه ایلینوی در اوربانا- این دانشگاه آزمایشگاه کامپیوتر دیجیتال خود را پس از دریافت کمک های مالی از ارتش آمریکا ساخت و توانسته به امتیاز 79.6 دست یافته است.

29. دانشگاه واشنگتن- این دانشگاه در میانه دانشگاههای کامپیوتری دیگر قرار گرفته و امتیاز 80.3 را به دست آورده است.

28. موسسه فناوری کالیفرنیا- هدف اصلی این دانشگاه بررسی چالش برانگیزترین مشکلات اساسی در زمینه محاسباتی و اطلاعاتی است و به امتیاز 80.3 رسیده است.

27. دانشگاه واترلو – این دانشگاه در کاندا واقع شده و آن را با دانشگاه واترلو لندن اشتباه نگیرید و در QS نمره 80.4 را به دست آورده است.

26. دانشگاه کرنل – این دانشگاه هم بخاطر دوره های خود در زمینه سیستم های کامپیوتری و اطلاعاتی به امتیاز 80.4 در این رتبه بندی رسیده است.

25. موسسه فناوری جورجیا- توسط جیمی کارتر رئیس جمهور سابق آمریکا تشکیل شد و در این رتبه بندی به امتیاز 80.6 رسیده است.

24. دانشگاه بریتیش کلمبیا- دوره های این دانشگاه از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و امتیاز 80.6 را کسب کرده است.

23. دانشگاه پکن- این دانشگاه در پکن واقع است و بخش مهندسی الکترونیک و علوم کامپیوتر آن بزرگترین بخش این دانشگاه است. امتیاز این دانشگاه 81 است.

22. دانشگاه چینی هنگ کنگ- بخش محاسباتی این دانشگاه ادعا دارد که دارای پیشرفته ترین تجهیزات و زیرساخت ها در زمینه محاسبات ابری است و امتیاز 81.7 را در این رتبه بندی به دست آورده است.

21. دانشگاه توکیو - در پرجمعیت ترین شهر جهان قرار دارد، مجموعه ای قابل توجه از دوره های علوم کامپیوتر و سیستم های اطلاعات برگزار می کند و نمره 81.8 را از QS دریافت کرده است.

20. دانشگاه ادینبورگ - در سال 1582 بنا نهاده شده، و جزو 6 دانشگاه قدیمی جهان در زبان زبان و یکی از دانشگاه های باستان اسکاتلند است و ارتباط نزدیکی به کسب و کارهای بزرگ مانند Skyscanner و FanDuel دارد. و همچنین امتیاز 81.9 را کسب کرده است.

19. دانشگاه هنگ کنگ - در سال 1911 تاسیس شد، قدیمی ترین مؤسسه آموزش عالی در هنگ کنگ است. و نمره 82.1 را برای دوره های علوم کامپیوتر و سیستم های اطلاعاتی خود دریافت کرده است.

18. مؤسسه پلیتکنیک فدرال لوزان (EPFL) - این دانشگاه سوئیسی متخصص در علوم فیزیکی و مهندسی است و امتیاز 82.6 را به خود اختصاص داده است.

17. دانشگاه Tsinghua- این موسسه پکنی یکی از نه دانشگاه برتر در C9 League است و امتیاز 82.7 را کسب کرده است.

16. دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس- این دانشگاه دارای تقریبا 43000 دانشجو است وامتیاز 82.8 دست یافته است.

15. دانشگاه علم و تکنولوژی هنگ کنگ-این دانشگاه جزو بهترین دانشگاههای هنگ کنگ بوده و توانسته امتیاز 82.9 را به خود اختصاص بدهد.

14.دانشگاه صنعتی نانیانگ سنگاپور- این دانشگاه تحقیقاتی موفق شده که به امتیاز 82.9 در این رتبه بندی دست بیابد.


13. دانشگاه ملبورن - دومین دانشگاه قدیمی استرالیا که در زمینه هایی از جمله آموزش و پرورش، حقوق، حسابداری و امور مالی، و دندانپزشکی بسیار خوب عمل کرده و در این رتبه بندی نمره 83.1 را دریافت کرده است.

12. امپریال کالج لندن – این دانشگاه هم امتیاز 83.8 را به خود اختصاص داده است.

11. دانشگاه تورنتو - برترین دانشگاه کانادا در زمینه علوم کامپیوتر و سیستم های اطلاعاتی است و بخاطر برگزاری دوره های خود در رتبه بندی QSامتیاز 83.8 را به خود اختصاص داده است.

10. دانشگاه پرینستون - واقع در نیوجرسی و در رتبه بندیQS امتیاز 85.6 را دریافت کرده است.

9. دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) - قدیمی ترین موسسه آموزش عالی در سنگاپور است و دارای 35،000 دانشجو است. امتیاز این دانشگاه 85.9 می باشد.

8. موسسه تکنولوژی فدرال EHT Zurich در سوئیس- دانشجویان و استادان این دانشگه موفق به دستیابی به بیش از 21 جایزه نوبل شده اند و امتیاز آن 86.3 می باشد.

7. دانشگاه کالیفرنیا، برکلی- این دانشگاه واقع در سان فرانسیسکو است و امتیاز آن در این رتبه بندی 89.4 می باشد.

6. دانشگاه کمبریج- شهر کمبریج یکی از بزرگترین مراکز فناوری بریتانیا محسوب می شود و دانشگاه آن در صدر بسیاری از رتبه بندی های جهانی دانشگاهها قرار دارد و در این رتبه بندی هم امتیاز 89.9 را کسب کرده است.

5. دانشگاه کارنگی ملون- این دانشگاه پژوهشی خصوصی در پیتسبورگ، پنسیلوانیا قرار دارد و در این رتبه بندی با امتیاز 91.4 در رتبه پنجم قرار دارد.

4. دانشگاه هاروارد - بهترین دانشگاه جهان از نظر رتبه بندی QS دارای دوره های کامپیوتری و اطلاعاتی خوبی نیست؛ اما با این حال با امتیاز 92.4 در رتبه چهارم این لیست قرار گرفته است.

3. دانشگاه آکسفورد - در 1096 تاسیس شد، و ارتباطات قوی با راه اندازی هایی مانند DeepMind دارد و امتیاز 92.5 را دریافت کرده است.

2. دانشگاه استنفورد- شهرت این دانشگاه بخاطر این است که بسیاری از فارغ التحصیلان آن به بزرگترین شرکتهای فناوری جهان از جمله گوگل، اچ پی، اینستاگرام و اسنپ چت راه یافته اند. و امتیاز 93.2 را کسب کرده است.
۱. موسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT)- این دانشگاه در سیستم رتبه بندی QS به عنوان برترین دانشگاه کامپیوتر جهان انتخاب شده و موفق شده امتیاز 93.8 را به خود اختصاص دهد.
مقالات مرتبط

چهارشنبه 09 آبان 1397 - 18:25
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

;

تماس با ما | 50 دانشگاه برتر جهان برای علوم کامپیوتر | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS